۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰
کد خبر: 984357

مقامات رسمی مفاد صلح میان حماس و رژیم صهیونیستی را فاش کردند.

افشای صلح ۳ مرحله‌ای حماس و رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین پس از اخبار اولیه از پذیرش پیشنهاد صلح از سوی جنبش حماس، گرچه مقامات صهیونیست به آن واکنش رسمی نشان نداده اند، اما رسانه‌ها اقدام به انتشار برخی از مفاد این توافق کردند. 

منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند پیشنهاد صلح مطرح شده از سوی میانجیگران قطری و مصری شامل ۳ مرحله می‌شود که هر مرحله نیز ۴۲ روز طول می‌کشد. 

بر این اساس، در مرحله نخست این توافق، ارتش رژیم صهیونیستی از کریدور نتزاریم (Netzarim) عقب نشینی خواهند کرد. اسراییل این کریدور را به منظور جداسازی مناطق شمالی و جنوبی غزه از یکدیگر ایجاد کرده بود. 

مرحله دوم این توافق شامل موافقت برای توقف تبادل آتش دائمی میان طرفین و پایان تخاصم است که با عقب نشینی کامل نیروهای صهیونیست از نوار غزه همراه خواهد بود. 

در مرحله سوم نیز قرار است اقدامات موقت از جمله پایان محاصره غزه انجام شود. 

آلون لیل، دیپلمات ارشد پیشین صهیونیست در این باره می‌گوید: اسراییل اکنون باید تصمیم بزرگ و مهمی را اتخاذ کند. اکنون فشار داخلی سنگینی بر کابینه نتانیاهو برای عملیات زمینی در رفح وجود دارد. نتانیاهو اکنون با معمای دشواری مواجه است که همگام با جامعه جهانی گام بردارد و یا نظرات داخلی را برای حمله مورد توجه قرار دهد. 

تاکنون تل آویو پاسخ رسمی به پذیرش پیشنهاد صلح حماس نشان نداده است. با این حال، گفتگوی تلفنی امروز میان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نشان خواهد داد تل آویو چه میزان به صلح راغب خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.